• Hlavní strana

  • Tabulka historicky
  •    zachovaných vozů

  • Historie řady Š 11

  • Fotogalerie

  • Články

  • Modely

  • Technika

  • Odkazy

  • Návštěvní kniha













  • TOPlist

    Freehosting Ic.cz

    ŠD 11

    Autobus Karosa ŠD 11 je určený především na zájezdy nebo dálkové linky. Ke konci svého provozu zajišťovaly i výkony na místních linkách. V ČSR zcela vyjímečné, bylo nasazení tohoto typu vozidla v MHD v Ústí nad Labem na rychlíkové lince.

    1963: Funkční vzorek

    1967: Vyroben prototyp autobusu Karosa ŠD 11

    1968/9: Vyrobena 100 kusová série luxusních dálkových autobusů Karosa ŠD 11
    -1 bouchací dveře
    -dělený nárazník
    -plná okna (některé verze měly některá okna s větračkami)
    -klimatizace
    -hliníkové blatníky
    -jednodílná čelní okna
    -jiné zadní čelo (okno až ke střeše a výš posazené)
    -dvoubudíková přístojová deska
    -motor ML 640

    ©FOTO: Autor


    ©FOTO: Autor


    ©FOTO: Autor


    ©FOTO: Autor


    *)společně s touto sérií bylo vyrobeno i několik kusů rotelů LP 30(hotel na kolech s 30ti lůžky)
    **)podle záčíslí (2034, 2036...) byly rozlišen počet sedadel, verze s bufetem atd.
    ***)do dnešních dnů se zachovaly 4 vozy + 1 vrak + možná další...

    1968: ŠD 11.2050 (ŠD 11 Lux/superlux)
    -prototyp
    -41 luxusních sedal všemi směry stavitelnými
    -postaven na podvozkové skupině Š 11
    -hranatá karosérie
    -motor ML 635 je umístěn vzadu
    -Získal 2. cenu na mezinárodní výstavě autobusů v Nice v roce 1969
    -dojezdil s předním čelem z autobusu řady 700, pro kterou se stal vzorem

    ©FOTO: Encyklopedie Československých autobusů a trolejbusů, Sbírka J.Pešina


    ©FOTO: Svět motorů 35/1975, sbírka "mr proper"


    1972: ŠL 11.1307/1311 TURIST
    -2 bochací dveře
    -nedělený nárazník
    -hliníkové stupačky na nárazníku
    -pozičky
    -plechové blatníky
    -dělená čelní okna
    -větračky ve všech oknech (dvoudílné)
    -dvobudíková přístojová deska
    -verze 1311 měla sedadla s nízkými opěradly (podobná jako u autobusů C734.03 a vyšší), 1307 s vysokými nepolohovatelnými


    ©FOTO: Autor



    1975: série 2040, 2040T
    -nová přístrojová deska s oddělenými budíky
    -chybí poziční světla
    -polohovatená sedadla s vysokými opěrkami u obou modifikací (.2040 i .2040T)

    ©FOTO: Autor


    1979: série 2040, 2040T
    -v náraznících prolisy a plechové stupačky
    -nové řešení větracích posuvných částí oken v uspořádání ob jedno

    ©FOTO: Autor



    *)Caa do poloviny sedmdesátých let byly verze bez klimatizace onačovány jako ŠL 11 turist. Později se přešlo na označení ŠD 11.2040T. Verze turist zpočátku měly nízká opěradla sedadel podobná těm co známe z autobusů C 734.03 a vyšší. Později měly vysoká sedadla, ale zprvu nepolohovatelná. Verzi turist poznáme podle chybějících násávacích otvorů na střeše.

    Pro rozlišení nad 1024x768 ... © Sxman 2007-13  

    „Na světě je zavedeno, že spousta hloupých si hraje na chytré. Z chytrých, kterých je na světě nedostatek, jen ti nejchytřejší si hrají na hloupé.“ Jan Werich